De comeback van Mud Jeans
Mud Jeans is afgelopen zomer overgenomen door Bert van Son. “Ik had Mud Jeans al langere tijd in de gaten, omdat het een merk is dat heel bewust, maar ook erg vooruitstrevend bezig is. Ik vond het jammer als het zou ophouden te bestaan. Ik geloof in het concept, maar ze hebben pech gehad, onder andere door het faillissement van een grote afnemer. Daar zijn zij in meegetrokken.”
Sterke basis
Mud Jeans valt nu onder de holding Global Brands Fashion, net als het sportmerk Stadio. Dat heeft Van Son ook afgelopen zomer gekocht. Van Son is grootaandeelhouder, daarnaast zijn er vier investeerders, waaronder de oprichters van beide merken en de Indiase fabrikant. “We hebben een sterke financiĆ«le basis neergezet, dus daarover hoeven we ons voorlopig geen zorgen te maken. We kunnen ons volledig concentreren op het uitbouwen van de merken. Mud Jeans gaat op dezelfde voet verder en er zal collectiematig niet veel veranderen.”
Uitbreiden
Met de collectie van Mud Jeans was volgens van Son niets mis. “Het merk had een goede naam en werd bij 50 winkels in Nederland verkocht. Daarvan heeft een groot gedeelte alweer ingekocht. Door het faillissement is er wel een seizoen uitgevallen, maar de basismodellen kunnen we wel leveren en vanaf zomer 2013 is er weer een volwaardige collectie. We willen ook gaan uitbreiden met nog meer verantwoorde materialen, zoals gerecycled polyester. Er is zoveel mogelijk op duurzaam gebied, de ontwikkelingen staan niet stil. Ook de collectie van Stadio willen we duurzaam maken, daar zijn de eerste stappen al in gezet.”