
Deze modemerken doen het goed op Google+
Facebook is nog steeds het grootste sociale netwerk, maar Google+ is goed voor een tweede plek. Al zullen de meeste mensen met een account niet erg actief zijn op Google+. Veel gebruikers weten immers niet wat ze met het zoveelste medium ‘moeten’. Textilia zocht uit hoe je met Google+ je voordeel doet.
Communities
De communitypagina’s op Google+ kunnen je waardevolle informatie geven over je publiek. Hoe denken zij bijvoorbeeld over bepaalde onderwerpen en hoe gebruiken zij bepaalde producten? Een community is een soort forum dat je kunt opstarten, volgen en waar je in kunt meediscussiëren.
Zoekmachineoptimalisatie
Wanneer je als bedrijf Google+ gebruikt verbetert dit je positie in de zoekresultaten op Google. Als degene die iets zoekt op Google ook nog eens jouw volger is op Google+, verschijn je bij die persoon nog hoger in de zoekresultaten.
Delen
Met Google+ Ripples kun je zien welke weg jouw bericht heeft afgelegd tot het bij de lezers is gekomen. Wie heeft het bericht allemaal gedeeld, en wie zorgde daarmee voor het grootste bereik?
Cirkels
Bestaat jouw doelgroep uit verschillende soorten mensen? Dan doe je er goed uit gebruik te maken van Google+ Circles. Hiermee kun je je volgers namelijk indelen en ervoor kiezen een bepaald bericht alleen aan een bepaalde groep te tonen.
Hangouts
Met Google+ Hangouts kun je face-to-face en live contact te hebben met je publiek. Dit kan met één of meerdere personen, met of zonder webcam, gesloten of openbaar (‘on air’). Denk aan interviews, reportages, presentaties, groepsdiscussies, etc. Klik hier voor de shoppable Hangout van Diane von Furstenberg of bekijk onderstaande Hangout van Topshop.
Top 10
Deze modemerken hebben de meeste volgers op Google+ *
1. H&M met 3.485.905 volgers
2. Burberry met 3.381.023 volgers
3. Gucci met 2.291.214 volgers
4. Hugo Boss met 2.749.312 volgers
5. Topshop met 1.969.664 volgers
6. Dior met 1.082.643 volgers
7. Dolce & Gabbana met 764.541 volgers
8. Diane von Furstenberg met 749.560 volgers
9. Forever 21 met 637.705 volgers
10. Adidas met 256.029 volgers
* cijfers afkomstig uit november 2013, niet alle bestaande modemerken zijn bekeken.
Opvallend
Opvallend is dat Victoria´s Secret, die de meeste volgers heeft op Facebook, Twitter en Instagram, niet in de top 10 voorkomt. Ook social mediafanaat Michael Kors, die de eerste adverteerder was op Instagram, schittert door afwezigheid.
Bekijk ook welke modemerken het goed doen op Pinterest, Vine en LinkedIn.