
Deze modemerken doen het goed op Pinterest
Pinterest is na Facebook, Twitter en Instagram een opkomend sociaal medium in Nederland. Gebruikers van Pinterest kunnen afbeeldingen van het internet plukken en ‘pinnen’ op een board met toepasselijke naam. Zo kun je bijvoorbeeld een moodboard maken van mooie items die je in verschillende webshops hebt gevonden. Je board noem je ‘Musthaves 2014’.
Marketingtool
Pinterest is naast vermakelijk vooral een handige marketingtool voor modeondernemers. Met al die afbeeldingen van leuke items genereert het immers aardig wat traffic naar webwinkels. Niet gek dat het aantal merken op Pinterest in Nederland de laatste twee jaar steeg met maar liefst 32 procent. Ook Topshop ging vorige week een samenwerking met Pinterest aan. De meest gepinde Topshop-artikelen verschijnen dagelijks op de website van het merk.
Top 10 modemerken op Pinterest
Nu steeds meer modemerken gebruik maken van Pinterest kan ook jij natuurlijk niet achterblijven. Laat je inspireren door onderstaande tien modemerken met de meeste volgers op Pinterest.*
1. Anthropologie met 386.653 volgers
2. Forever 21 met 115.144 volgers
3. Victoria’s Secret met 142.412 volgers
4. Kate Spade New York met 159.369 volgers
5. J. Crew met 93.097 volgers
6. VS Pink met 71.331 volgers
7. Roxy met 54.725 volgers
8. American Eagle Outfitters met 36.872 volgers
9. BHLDN Weddings met 87.222 volgers
10. Rebecca Minkoff met 52.586 volgers
* De cijfers zijn afkomstig van Unmetric, die de scores van merken op social media bijhoudt. Textilia is uitgegaan van de cijfers van retailers in oktober 2013.
Vreemde eend in de bijt
Opvallend is dat het op Pinterest – in tegenstelling tot Facebook, Twitter en Instagram – níet de celebrity’s zijn die de meeste volgers hebben. Zo heeft Justin Bieber op Pinterest nog geen 18.000 volgers en zijn de Pinterest-accounts van Lady Gaga en Rihanna niet eens noemenswaardig. Bij Pinterest gaat het duidelijk (meer) om persoonlijkheid en creativiteit. Sla hier dus je (inhaal)slag!
Kijk hier welke modemerken de meeste volgers hebben op Facebook, Twitter en Instagram.