
Deze modemerken doen het goed op YouTube
Een website gaat tegenwoordig niet meer alleen over tekst. Afbeeldingen zijn minstens zo belangrijk. Filmpjes zijn verreweg het leukste. Het is dan ook niet gek dat veel bedrijven actief zijn op YouTube. Want wie kijkt er niet graag filmpjes?
YouTube
YouTube is veel meer dan alleen filmpjes kijken of uploaden. Met YouTube kun je je eigen uitzendkanaal beginnen, en gemakkelijk filmpjes delen of ‘embedden’ op een website, blog of social media. Aanmelden kost niets!
Toepassen
Hoe kun je YouTube als modeondernemer inzetten voor je bedrijf? Te denken valt aan promotiefilmpjes van de collectie, een sneak-peak behind the scenes, een presentatie van je verkoopteam, of een demonstratie van die lastige wikkeljurk. Daarnaast is YouTube de tweede zoekmachine na Google. Wie de juiste filmpjes upload, kan hier dus veel bezoekers trekken. Ook leuk: maak een filmpje van allerlei losse foto’s van tevreden klanten.
Top 10 modemerken
Deze modemerken weten hoe het moet en trokken met hun filmpjes de meeste bezoekers.
- Louis Vuitton met 33.137.167 weergaven
- Dior met 17.599.694 weergaven
- H&M met 10.255.433 weergaven
- Chanel met 8.627.801 weergaven
- Victoria’s Secret met 7.062.764 weergaven
- Dolce & Gabbana met 3.531.274 weergaven
- Prada met 3.494.067 weergaven
- Fendi met 3.483.216 weergaven
- Burberry met 1.849.124 weergaven
- Hugo Boss met 2.150.600 weergaven
Watch and learn! Textilia vond de best bekeken video’s van onderstaande modemerken het leukste.
H&M’s filmpje met David Beckham:
De Angels van Victoria’s Secret zingen een kerstliedje:
Matthew McConaughey en Scarlett Johansson in The One:
Klik hier om Textilia’s YouTube-account te bekijken.
Tip: je kunt YouTube ook gebruiken om een live shoppable event te houden.