
Doorstart Kelly Fashion onderzocht, Levi’s ontwikkelt duurzame jeans en worden mondkapjes verplicht in de winkelstraat?
Mondkapjesplicht gesteund door Detailhandel Nederland en Inretail
Mocht het RIVM toch een mondkapjesplicht willen invoeren, dan steunen DetailHandel Nederland en Inretail dat. Dit meldt Retailnews. Ook de volgers van Textilia staan achter een eventuele mondkapjesplicht; 62% van de volgers op Instagram reageert positief op de suggestie om het dragen van mondkapjes in de winkelstraten te verplichten. Vooralsnog twijfelt het RIVM over de effectiviteit van maskers, waardoor een verplichting voorlopig nog niet is te verwachten. De druk vanuit de steden neemt echter toe. Zo willen de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam en diverse fracties in de Tweede Kamer dat er onderzoek naar de effectiviteit wordt gedaan.
Primark lanceert collectie met tennismerk Prince
Primark heeft samen met het tennismerk Prince een mannenmodecollectie ontwikkeld. De 12-delige lijn bestaat uit trainingspakken, witte polo’s, hoodies, sweats en een fanny pack. De Ierse low budget-keten heeft 370 winkels in 12 landen: Ierland, het VK, Spanje, Portugal, Duitsland, Nederland, België, Oostenrijk, Frankrijk, de VS, Italië en Slovenië.
Winkels failliete Kelly Fashion weer open; doorstart wordt onderzocht
De zeven winkels van modeketen Kelly Fashion in Noord-Holland gaan weer open. Dit in afwachting van een mogelijke doorstart, die op dit moment door curator Martijn Helmstrijd wordt onderzocht. Volgens het Haarlems Dagblad is de huidige directeur-eigenaar Rob Oostland zelf een van de gegadigden voor een overname. Oostland vroeg dinsdag zelf het faillissement aan, dat op woensdag werd uitgesproken door de rechtbank. De curator acht de kans op een doorstart groot. Naast Oostland zijn er nog andere serieuze partijen. Oostland wil doorgaan met de vestigingen in Hoorn, Purmerend en Heerhugowaard.
100 merken showen op Digital Fashion Week
Van 28 tot 30 juli tonen 100 merken hun nieuwe collecties in live presentaties en via digitale stands tijdens de ‘Digital Fashion Week 2020 – Summer edition’. De deelnemende merken zijn onder andere: s.Oliver, Digel, Fynch Hatton, Garcia, Soaked in luxury, Part two, Dstrezzed, Betty Barclay, Lerros, Marc O’Polo, Mos Mosh, Nü, Olymp Signature, Pierre Cardin, Roy Robson, Sportalm, Summum Woman, Tamaris, Tom Tailor en True Religion. Om de collecties te kunnen bekijken, moeten retailers zich van te voren aanmelden bij organisator Fashion Cloud.
Levi’s ontwikkelt duurzame spijkerbroek
Levi’s heeft een duurzame jeans ontwikkeld, gemaakt van organic katoen en circulose, een materiaal gemaakt van versleten jeans. Om circulose te maken, wordt afgedankt katoenen textiel hergebruikt op een manier die vergelijkbaar is met het recyclen van papier, meldt het persbericht. De binnenkomende afvalstoffen worden met behulp van water afgebroken. De kleur wordt vervolgens met een milieuvriendelijk bleekmiddel verwijderd. Nadat eventuele synthetische vezels zijn verwijderd, wordt het slurry-achtige mengsel gedroogd en het overtollige water geëxtraheerd, waardoor een vel circulose achterblijft. Van dit vel wordt viscosevezel gemaakt die met katoen tot een nieuwe stof wordt geweven.
De spijkerbroek is verkrijgbaar als onderdeel van de Levi’s Wellthread-lijn in de 502 voor mannen en High Loose voor vrouwen.