´Er zit toekomst in Reebok toning. We moeten het alleen beter doen.’
Reebok moest ruim 18 miljoen euro betalen aan misleide klanten na een schikking met de Amerikaanse handelscommissie. De EasyTone en RunTone werden in september van de Amerikaanse markt gehaald. Ook mocht Reebok geen reclame meer voor de schoen maken. De sneakers waren ontwikkeld om tijdens het lopen de been- en bilspieren te versterken, maar bleken niet te werken. Volgens de Amerikaanse rechtbank was deze bewering onterecht. Ook de suggestie van Reebok via diverse reclame-uitingen dat alleen het dragen van de schoenen goed is voor de gezondheid was in de ogen van de rechtbank misleidend.
Vernieuwde versie
Ten tijde van de schikking liet Reebok al weten nog steeds achter de toning schoenen te staan. Dinsdag meldde Becker aan WWD.com dat Reebok bezig is met het ontwikkelen van een betere versie van de sneakers. “We werken hard aan nieuwe innovaties en een betere distributie. Er zit toekomst in toning. We moeten het alleen beter doen.”