TOP

Esprit hoopt op lift in mannenmode door nieuw concept

De mannenmode van Esprit is met een aandeel van 12 procent de kleinste bron van inkomsten. Daarom gaat het modemerk een nieuw concept lanceren.

Esprit gaat komende tijd een nieuw collectie- en marketingconcept voor de mannenmode lanceren. “Met deze lijn willen we ons niet zozeer op trends, maar meer op aspecten als prijs en comfort richten”, laat Chief Supply Chain Officer Juan Antonio Chaparro Vazquez aan Textilwirtschaft weten. Op deze manier probeert het bedrijf het aandeel van de mannenmode op de totaalomzet van Esprit omhoog te krijgen. Op dit moment is menswaer met 12 procent de kleinste bron van inkomsten. 

Vanaf januari wordt de nieuwe collectie getest in eigen winkels. Als het aanslaat, zal de lijn ook te koop zijn voor de wholesale.

The Wardrobe Essentials

De nieuwe collectie wordt onder de naam ‘The Wardrobe Essentials’ op de markt gebracht. De Never Out Of Stock (NOS)-lijn bestaat uit denim, polo’s, shirts, truien en jassen met een retailprijs van tussen de 29,- en 49,-. Het doel is om de collectie voor een zo breed mogelijke groep betaalbaar te maken.