Franse webshop So Jeans naar Nederland
So Jeans is een initiatief van de Franse ondernemers Sébastien Méjean en Raphaël Madar, die eind 2010 de webshop Jeans-homme.fr openden. Logisch vervolg hierop is de webshop So Jeans, met jeans voor mannen en vrouwen. De ondernemers hebben ambitieuze plannen en streven naar 100 miljoen euro omzet over 5 jaar.
Lokaal
So Jeans is in eerste instantie gelanceerd in zes landen, maar meer landen (waaronder Nederland) moeten snel volgen. Iedere markt wordt in de eigen taal bediend en ook de marketing en klantvoorwaarden zijn lokaal afgestemd.
Onderscheiden
Bijzonder aan de webshop is dat deze volledig gericht is op één productgroep: spijkerbroeken. Het bedrijf wil zich daarnaast onderscheiden met gratis verzenden en retourneren en een ruilperiode van 30 dagen.
Merken
De webshop claimt online 75 merken te verkopen, maar vooralsnog is op de site nog niet eens de helft van dit aantal te tellen. Merken die er verkocht worden zijn Le Temps des Cerises, Levi’s, Pepe Jeans, Replay, Wrangler, Meltin Pot, Diesel, 7 For all Mankind, Cheap Monday en Edwin.