
G-Star steunt mode voor de toekomst
Een groep van 12 creatieve studenten aan het Sandberg Instituut, de master opleiding van de Gerrit Rietveld Academie, gaat de toekomst van de mode-industrie onderzoeken. Binnen het programma ‘Fashion Matters’ analyseren zij maatschappelijke, economische en politieke ontwikkelingen die van invloed zijn op de huidige modemarkt. G-Star – zelf een betrokken modeproducent – draagt een steentje bij met financiële support en kennisoverdracht.
Nieuwe kennis
“Met deze samenwerking willen we de rol en de toekomst van de mode-industrie in een snel veranderende wereld aan de kaak stellen en bijdragen aan de zoektocht naar nieuwe kennis en werkwijzen”, verklaart Thecla Schaeffer, cmo bij G-Star. Fashion Matters staat onder leiding van de Belgische artiest Christophe Coppens.
Een G-Star jeans van gerecycled oceaanplastic. Het is een van de manieren waarop het modebedrijf zich inzet voor milieu en maatschappij.