G-Star ziet kansen voor vrouwenconcept [fotoreportage] *
Het gaat goed met de vrouwenlijn van G-Star, vertelt retail director Maarten Rijnders. “Binnen onze jeanscollectie laten de vrouwenmodellen de grootste stijging zien. Onze vier G-Star Women franchisestores (in Amstelveen, Amsterdam, München en Dortmund, red.) presteren sterk en ook binnen de gemende winkels zien we dat het omzetaandeel vrouwen groeit. De fits en wassingen slaan duidelijk aan. Een ontwikkeling waar we erg blij mee zijn.”
Alkmaar
Door deze positieve tendens ziet het jeansmerk kansen voor retailexpansie. G-Star franchisenemer Chris Belt heeft woensdag 24 juni zijn eerste winkel in Alkmaar geopend. Medio september volgt een tweede winkel in Amersfoort. Het is de bedoeling dat Belt nog zo’n acht vestigingen gaat openen.
De nieuwe G-Star Women vestiging in Alkmaar.
Langdurig profijt
“We hebben een erg goed gevoel bij Chris als franchisenemer”, zegt Rijnders. “We willen samen met onze partners iets opbouwen waar we langdurig profijt van hebben. En Chris is daar de juiste persoon voor. Hij is een enorm goede retailer, die een positieve invloed heeft op de uitbreiding van het concept.”
Franchisenemer Chris Belt (rechts).
Rondere vormen
Naast uitbreiding in Nederland lonkt ook het buitenland. Rijnders: “Er lopen een aantal gesprekken over de grens, waar ik nog niet al te veel over kan zeggen. Maar ook in nieuwe, gemengde, conceptstores, zoals in Hamburg en Antwerpen segmenteren we nadrukkelijker. Door in het vrouwengebied eenzelfde uitstraling te creëren als in een G-Star Women-winkel. Zo wordt het gevoel iets zachter door bijvoorbeeld rondere vormen en vrouwelijke materialen en kleuren terwijl het G-Star DNA duidelijk aanwezig blijft.”
In de kleedkamer hangen kimono’s klaar voor klanten.
Achter in de winkel is er een stijlvol toilet voor bezoekers.
Een drukke openingsavond op woensdag 24 juni.