
Geen rode schoenzool voor VanHaren, Gucci onder vuur en De Rode Winkel verkoopt jeans voor rolstoelgebruiker
Beeld: Kinetic Balance
De Rode Winkel neemt jeans voor rolstoelgebruiker in assortiment op
De Rode Winkel heeft als grootste jeanswinkel van Europa nu ook een jeans speciaal voor de rolstoelgebruiker. Dat meldt de keten in een persbericht. Kinetic Balance is een Nederlands merk dat gespecialiseerd is in kleding speciaal voor de rolstoelgebruiker. ¨ ¨¨Twee maanden geleden nam Kinetic Balance contact met ons op en het verhaal raakte ons direct. De producten die zij maken zijn perfect. Over ieder detail is nagedacht. De jeans zijn speciaal gemaakt voor de rolstoelgebruiker, dat miste wij nog in het assortiment. Daarom hebben wij besloten om deze jeans toe te voegen aan ons assortiment.¨ De Rode Winkel is de eerste modewinkel die dit product gaat verkopen, dat sinds september 2018 op de markt is.
VanHaren verliest opnieuw: geen rode schoenzolen meer
VanHaren mag geen pumps met rode zolen meer verkopen. Dat is de definitieve conclusie van de rechter in Den Haag in de zaak die het Franse modemerk Louboutin tegen de schoenenketen aanspande, meldt Retailnews. De rechtszaak loopt al sinds 2012. VanHaren bracht toen een vrouwenschoen op de markt die werd gekenmerkt door een rode zool, wat al jaren het handelsmerk Louboutin is. Het merk spande een rechtszaak aan toen de Nederlandse retailer geen gehoor gaf aan de oproep om met de verkoop te stoppen.
Gucci door het stof voor ontwerp blackface-sweater
Het Italiaanse modemerk Gucci is diep door het stof gegaan voor het ontwerp van een damestrui, die volgens critici veel lijkt op de racistische blackface-karikatuur. Dat schrijft het AD. In de hals van de wollen trui, die tot halverwege het gezicht loopt zit een mondopening met een rode rand, waarmee de illusie van roodgeverfde lippen werd gegeven. De trui had een eerbetoon moeten zijn aan klassieke ski-bivakmutsen, maar veel klanten overlaadden de modemisser met een golf van kritiek. Gucci heeft zijn excuses aangeboden en de trui uit de handel gehaald.
FootLocker steekt 100 miljoen dollar in tweedehands sneakerplatform
Schoenenbedrijf Foot Locker gaat investeren in het sneakerplatform GOAT. Foot Locker-ceo Richard Johnson zegt dat zijn bedrijf op zoek is naar een nieuwe doelstelling: “De jeugdcultuur inspireren en versterken.” Foot Locker zet nu een stap naar dat doel met de aankondiging van een $ 100 miljoen strategische investering in GOAT Group, dat de markt voor tweedehands sneakers bedient met de platforms GOAT en Flight Club
LEES OOK: How the secondary sneaker market became a billion-dollar industry
Spijkerbroek die voor helft uit oude jeans bestaat wint designprijs
De Vlaamse jeansmakers HNST hebben jeans gecreëerd die voor 50 procent bestaat uit afval, zo schrijft Bright. Zelf noemt het bedrijf de spijkerbroek ‘de meest duurzame jeans ter wereld’. In heel Vlaanderen werden 6003 oude spijkerbroeken ingezameld, waarvan de helft nog goed genoeg was voor de kringloopwinkel. De overige 3000 zijn omgezet in 5100 paar gerecyclede jeans. De duurzame kledingcollectie ontving afgelopen week een Henry van de Velde-award. Deze awards zijn het Vlaamse equivalent van de Dutch Design Awards.