TOP

GfK: bestedingen mannenmode augustus-oktober -5%

De bestedingen aan mannenmode zijn in de periode augustus tot en met oktober 2013 met 5% gedaald. Dat blijkt uit de cijfers van GfK Panel Services.

Na lichte dalingen in de verkoopcijfers afgelopen zomer, zijn de bestedingen in het segment mannenmode in het kwartaal t/m oktober 2013 opnieuw gedaald met 5 procent. Het gemiddeld besteed bedrag per mannenmode artikel is stabiel gebleven, terwijl het aantal gekochte stuks is gedaald.

Vrouwen- en kindermode -7%

Mannenmode deed het hiermee wel iets minder slecht dan andere segmenten, zo blijkt uit cijfers van GfK Panelservices. Zo daalde de bestedingen in vrouwenmode en kindermode met 7 procent. In de periode augustus t/m oktober 2013 zijn de bestedingen in de gehele modebranche (vrouwen-, mannen-, baby-, kindermode en bodyfashion) in Nederland met 6 procent gedaald ten opzichte van de bestedingen in dezelfde periode een jaar eerder. Deze daling wordt veroorzaakt door een daling van het aantal gekochte stuks (-7%) en een lichte daling van het gemiddeld besteed bedrag.