
GfK: bestedingen sportkleding -28% in februari 2013
Dat blijkt uit de cijfers van GfK Panel Services. Met name door de slechte maand februari zijn de sportkledinguitgaven in het kwartaal december 2012 tot en met februari 2013 gedaald met 12% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. De daling wordt veroorzaakt door een daling van het aantal gekochte stuks; het gemiddeld besteed bedrag is gestegen.
Vrouwensportkleding
De bestedingen aan vrouwensportkleding zijn in de periode december 2012 tot en met februari 2013 in tegenstelling tot de rest van de markt gestegen (+6%). Deze stijging is volledig te danken aan een sterke stijging van het gemiddeld besteed bedrag per artikel. Het aantal gekochte stuks is daarentegen gedaald.
Mannensportkleding
De bestedingen aan mannensportkleding zijn in het kwartaal tot en met februari 2013 sterk gedaald (-21%). Deze daling wordt voor het grootste deel veroorzaakt door een sterke daling van het aantal gekochte stuks. In tegenstelling tot de rest van de markt is het gemiddeld besteed bedrag per mannensportkleding artikel gedaald.
Kindersportkleding
De bestedingen in het segment kindersportkleding zijn in het kwartaal december 2012 tot en met februari 2013 het sterkst gedaald (-29%). Deze daling wordt veroorzaakt door een enorme daling van het aantal gekochte stuks. Het gemiddeld besteed bedrag is echter gestegen.