Google toont drukte in winkels
Google toont sinds heden ook hoe druk het is in winkels, dat laat de zoekmachine weten in een update. Google wil mensen hiermee inlichten welke tijden wel en niet handig zijn om naar de winkels te gaan om uiteindelijk tijd te besparen en wachtrijen te voorkomen. Miljoenen bedrijven van over de hele wereld hebben nu de extra functie, waaronder ook een aantal Nederlandse winkels.
De nieuwe functie is alleen te gebruiken bij mobiele apparaten. Zoek op Google bijvoorbeeld naar ‘De Bijenkorf Amsterdam’ klik daarna op ‘Meer over De Bijenkorf’ en de meest populaire tijden van de zaak verschijnen.
Drukte bepalen
Google leidt de drukte in winkels af van geanonimiseerde locatiegegevens (persoonsgegevens ontdaan van namen en persoonsnummers) van Android-gebruikers. Deze informatie wordt bijvoorbeeld ook ingezet bij live verkeersinformatie.
Koopknop
Google is ook aan het testen met koopknoppen bij zoekresultaten. Als de testfase is afgerond, zal het eerst in Amerika geïntroduceerd worden.