
Gsus opent conceptstore in Utrecht
Gsus heeft in het afgelopen jaar het roer flink omgegooid: het merk heeft een nieuwe eigenaar, een nieuwe directie, een nieuw logo en een nieuwe look. De collectie is geëvolueerd van ‘streetwear’ naar ‘smart casual’, wat een volwassener en rustiger beeld oplevert. Hierbij hoort ook een nieuw winkelconcept.
Persoonlijk
Gsus heeft al acht winkels in Nederland onder de naam Heavens Playground. Deze worden op termijn aangepast naar het nieuwe concept (met Gsus op de pui) en bij de winkels waarvan de locatie of oppervlakte niet aansluit op het nieuwe concept is verhuizing of sluiting een optie. Pim Mulder licht namens Gsus’ retailteam toe: “Vanwege het nieuwe concept zoeken we soms een andere locatie in steden waar we al een winkel hebben. We richten ons heel erg op persoonlijke benadering en het publiek dat we daarmee willen bereiken vind je niet in elke winkelstraat.”
Boetiek
In de nieuwe winkel zal voornamelijk Gsus worden verkocht, aangevuld met enkele complementaire merken als Minimum, Nümph en Levi’s. Over het winkelinterieur kan Mulder nog niet teveel vertellen, aangezien dit momenteel nog volop wordt uitgedacht samen met het Amsterdamse architectenbureau Kuub. “We willen in elk geval een boetiek neerzetten met veel aandacht voor de klant.”
Op zoek
In december moet de winkel in Utrecht open gaan, niet veel later gevolgd door Den Haag. In beide steden zijn overigens al Heavens Playground winkels, die voorlopig open zullen blijven. Daarnaast zoekt Gsus naar geschikte locaties voor het nieuwe winkelconcept in belangrijke steden, zoals Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Eindhoven, Groningen, Breda en Den Bosch.