
Guess: 20% meer omzet in Europa
De omzet van Guess kwam in de eerste helft van het boekjaar 2011/2012 uit op $1,27 miljard (ruim €800 miljoen). Dat meldt het Duitse Textil Wirtschaft. De omzet steeg 13,7%, maar gecorrigeerd voor het positieve effect van wisselkoersen is de omzetstijging 8,7%. De nettowinst daalde met 11,7% naar $103,3 miljoen (€65 miljoen). Dat komt onder andere door kosten gemaakt voor het overstappen naar een nieuwe logistieke partner in Italië.
Europa
In Europa (goed voor zo’n 40% van de omzet) wist Guess maar liefst 21,9% te plussen. In Azië was de groei met 27,1% nog groter, al draagt deze markt nog geen 10% bij aan het totaal. In Amerika ging het allemaal iets moeizamer, de omzet in de eigen winkels liep hier met 3,8% terug.
Amsterdam
Agentschap Fashion Club 70 doet sinds enkele jaren de vertegenwoordiging van alle lijnen van Guess in Nederland vanuit een showroom in Amsterdam. Guess is bekend van de lijnen Guess Jeans, Guess by Marciano en Guess Kids, plus de tassen- en schoenencollectie.