
Halfjaarcijfers: Adidas verhoogt winstprognose
Het Duitse concern, dat na Nike de grootste sportartikelenproducent ter wereld is, ging eerder uit van een winstgroei van 10 tot 15 procent en een toename van de omzet van minder dan 10 procent. In het tweede kwartaal behaalde Adidas een nettowinst van 140 miljoen euro, een stijging van 11 procent vergeleken met een jaar eerder. In lijn met de verwachtingen klom de omzet met 5 procent tot 3,06 miljard euro.
Adidas SLVR & Adidas NEO
Adidas liet eerder weten de prijzen van zijn producten dit jaar te verhogen om de gestegen grondstoffenprijzen te compenseren. Het sportmerk maakte tevens bekend verder uit te breiden met hulp van het sportlabel Adidas SLVR (gericht op het midden prijssegment) en het Adidas NEO label (gericht op modieuze tienermeisjes van 12 tot 14 jaar). Voor het eerste label zullen flagships stores worden geopend in Peking, Hongkong, Shanghai, Berlijn en Milaan en pop-up’s in New York en in warenhuis ‘Galeries Lafayette’ in Parijs. Adidas zal voor het NEO label ook mono-brandstores in Europa openen.
Bron: ANP