Hoe gaat het met Lerros?
Lerros is al jaren verkrijgbaar in Nederland en heeft als basis Brandboxx Almere. Salesmanager Nederland Joost de Jager is al vanaf de Nederlandse introductie bij het merk betrokken en heeft de ontwikkeling van Lerros de afgelopen jaren meegemaakt. “Vanuit de onderkant van de markt heeft Lerros zich opgewerkt naar een respectabele positie in het mooie middensegment”, zegt De Jager. “Het middensegment is de grootste niche op dit moment. Stond deze markt een paar jaar geleden nog flink onder druk, nu zijn er volop kansen en mogelijkheden.”
Hoge rentabiliteit
Value for money, de beste prijs-kwaliteitverhouding, is de belangrijkste kracht van Lerros. Een ander wapenfeit zijn de maandelijkse leveringen – twaalf collecties per jaar – met de juiste producten op de juiste tijd. Continuïteit is er ook in het hoogseizoen als Lerros volume brengt op het moment dat winkels meer mode-items nodig hebben. Retailers hebben vrije keuze bij de inkoop van de diverse productgroepen en worden eventueel cijfermatig ondersteund door dagelijkse monitoring via EDI. De doorverkoopresultaten en rentabiliteit liggen dan ook hoog, terwijl de afschrijvingen laag blijven.
Internationaal
Cijfers en resultaten zijn essentieel, maar modisch verantwoorde collecties net zo goed. Was Lerros in het verleden nog enigszins behouden, anno 2011 heeft het label dit imago verruild voor een internationaal karakter. Om het beste uit de collectie te halen huurde Lerros diverse Nederlanders in op het hoofdkantoor in Neuss en werd Nederland, een van de belangrijkste exportmarkten. Ook de Nederlandse verkoopleider De Jager werd nauw betrokken bij de restyling. “De collectie heeft nu meer lef, aandacht voor detail en verbeterd kleurgebruik. Lerros heeft inmiddels de juiste balans tussen innovatie en draagbaarheid gevonden en zich dit eigen gemaakt. Doordat we de productie in eigen beheer hebben kunnen we snel inspelen op de laatste trends. En dit werpt duidelijk vruchten af. De resultaten in Nederland en Duitsland zijn zichtbaar hoger.”
Mode op voorraad
Lerros nieuwe stijl is toegankelijk voor een brede doelgroep. De modieuze look & feel maakt dat het merk aansluiting vindt bij hoger gepositioneerde labels. Met een concurrerende prijs als extra verrassing. De collectie zelf is ook gevarieerd met een compleet aanbod van shirts, knitwear, sweats, broeken en jassen (verkrijgbaar tot 3XL) aangevuld met verschillende fashionaccessoires als shawls, riemen en tassen. Lerros speelt in op de vraag naar meerdere draagmomenten met zowel casual items als meer formele items. Zo bevinden zich in de collectie gevoerde vesten met badges, uitgewerkte shirts en jeans met de laatste bewerkingen en wassingen tot gekleurde polo’s, mooie vesten en stijlvolle coats. Ook in het uitgebreide nos-programma trekt Lerros de modische lijn door. Uit voorraad zijn zowel basics, als modische vrouwen- én mannenitems – in veel kleuren – beschikbaar. “Lerros is volwassen geworden”, zegt De Jager. “De collectie en de producten kloppen en dat gevoel wordt ook doorgetrokken naar ondersteunende factoren als verpakkingen, POS-materiaal en sfeervolle shop-in-shops. Lerros is van een label een echt merk geworden. Een lifestylebrand for everyday!”