
Hoe gaat het met Yongo Fashion?
Aantal collecties per jaar: 2
Marge: 2.6 – 2.8
Inkoopprijzen: 5,50 – 18,00
Website: www.yongo.com
Aantal verkooppunten: ongeveer 1500
Informatie: 071-3319021
Hoe gaat het?
Frits Böke van Yongo Europe: “Het begint weer wat aan te trekken. We noteren nu ongeveer elk seizoen zo’n 30 tot 50 nieuwe klanten. Onlangs breidden we de hemden en tricot collectie uit met broeken,shorts en bermuda’s. Deze zijn elke seizoen beter op elkaar afgestemd.”
Hoe zijn jullie ooit begonnen?
“In 1973 startte Hwang als importeur van hemden uit Korea voor grootwinkelbedrijven en groothandels. Daar is een eigen merk uit voortgekomen onder de naam Arrivee. Later is daar Golfers Club aan toegevoegd (het huidige GCM). Retailers kunen met Arrivee en GCM Sport en Casuals een aardige marge binnenhalen.”
Wat is de kracht van de merken?
“De grootste kracht is de prijs/kwaliteitprijsverhouding.”
Hoe ziet de nieuwe collectie eruit?
“De vroege levering (15/12-15/2) bestaat uit 4 kleurprogramma’s met hoofdkleuren nautic, fuchsia, aqua en groen. De voorjaarslevering (1/2- 15/4) bevat dezelfde kleuren aangevuld met 3 nieuwe kleurthema’s petrol, zand en zwart/wit. Veel polo’s, sweatshirts, bermuda’s zijn allemaal afgewerkt met leuke contrasten die weer terug zijn te vinden in de shirts. Ook de shirts zijn afgewerkt met contrasten.”
Wat zijn de plannen voor komend half jaar?
“Nieuw voor komend seizoen is dat er meerdere items in minimaal 4 kleurthema’s zitten.”