Hoe vergroot ik mijn klantenbinding met effectievere e-mailmarketing?
Met alle tijd die klanten tegenwoordig besteden aan het communiceren via social media zou je bijna denken dat e-mail een uitstervend medium is. Niets is echter minder waar. We besteden nog altijd veel tijd aan e-mail, niet in de laatste plaats dankzij de populariteit van de smartphone.
Voor e-commerce is e-mail dan ook nog altijd een uitstekend instrument in de marketingmix, al kan de standaard nieuwsbrief écht niet meer.
Verschillen
Geen twee ontvangers zijn echter hetzelfde. Natuurlijk zijn mannen en vrouwen verschillend, maar wat dacht je van de verschillen tussen iemand die nog nooit iets heeft gekocht, iemand die net iets heeft gekocht en iemand die een half jaar geleden voor het laatst iets heeft gekocht? Wil je al die ontvangers werkelijk dezelfde boodschap sturen?
Klant levenscyclus
Het model van de klant levenscyclus maakt onderscheid tussen verschillende soorten klanten. Lifecycle e-mail campagnes zijn campagnes waarin de boodschap aangepast is aan het stadium waarin de klant zich bevindt. Jupiter Research kwam eerder dit jaar tot de conclusie dat lifecycle e-mail campagnes tot wel 9 keer zoveel op kunnen brengen dan andere campagnes. Daar wil jij toch alles over weten? Michel Hendriks vertelt het u op 7 november.
Meld je aan voor de 5e editie van Textilia Mode Experience en profiteer als abonnee van flinke inschrijfkorting.