IDeal maakt groeispurt, 63% meer transacties
Van de grote webwinkels accepteert inmiddels 88% iDEAL. Daarmee is de methode het meest geaccepteerde online betaalmiddel. De waarde van een gemiddelde iDeal-betaling lag in 2009 op € 74,69.
Betaalwijze is belangrijk
Afgezien van de prijs en het assortiment, is de betaalwijze één van de belangrijkste factoren in de keuze voor een webwinkel. 43% van de online kopers zegt zelfs van de aankoop af te zien als niet met één van de favoriete betaalwijzen kan worden afgerekend.
‘Onmisbaar’
De waardering blijkt ook uit het onderzoek Top 100 Onmisbare merken van 200. Uit dit onderzoek blijkt dat van alle financiële merken Nederlanders iDeal het minst graag willen missen.
Bereik
Het bereik van iDeal groeide, na de toevoeging van Friesland Bank, ASN Bank en SNS Regiobank, tot 12,5 miljoen Nederlanders. In 2010 zullen naar verwachting ‘nog twee banken iDEAL gaan voeren’, meldt Currence.