ING Retail jaarprijs onderzoek: vrouwen kopen prijsgericht
Vooral in de categorie vrouwenmode speelt de prijs-kwaliteitverhouding een grote rol, in tegenstelling tot mannen- en ondermode. Een ander belangrijk aspect dat respondentenaankruisten was het assortiment. Dit blijkt uit de onderzoeksresultaten die Q&A Research & Consultancy die begin vorige week bekend werden gemaakt. Het onderzoeksbureau deed dit onderzoek in opdracht van de ING Retail Jaarprijs, waarvan de winnaars van de categorieprijzen vorige week (5 oktober) bekend werden gemaakt.
Ook publiceerde het onderzoeksbureau een lijst met de grootste ergernissen. Deze lijst is overigens tot stand gekomen door alle resultaten van de categorieën bij elkaar op te tellen, dus niet alleen Mode maar ook Supermarkten, Juweliers & Bijouteries, Tuin & Dier ect. (zie de rest van de deelnemende categorieën op de site van de ING Retail Jaarprijs)
1) Gebrek aan deskundig en klantgericht personeel
2) Lange rijen bij de kassa
3) Opdringerig verkooppersoneel
4) Ongewenste e-mail
5) Verschralend winkelbeeld
6) Drukte in de winkelstraten op zaterdag, zondag en koopavond
7) Gebrek aan duidelijke aanbiedingen
8) Openingstijden niet afgestemd op werktijden
9) Hoeveelheid folders
10) Te veel poespas, zoals smartscreens en infozuilen