
Inkooptip Street X Active: athleisure cosmetica
Er is nog veel meer mogelijk met de athleisuretrend, blijkt uit een recent gepresenteerd rapport van onderzoeksbureau Euromonitor International. Een belangrijke conclusie, die Textilia al eerder trok in de Street X Active najaar 2017 special: athleisure evolueert naar een levensstijl van bewuste consumenten.
Work it out
Opvallende nieuwe aandachtstrekkers zijn cosmetische athleisure producten, een interessant aanvulling voor het assortiment van moderetailers. Zo liet Mac Cosmetics zich voor de nieuwe voorjaarslijn ‘Work it Out’ al inspireren door de athleisuretrend. In de collectie veel felle fitnesskleuren en onder meer een MAC Fix+ face mist met groene theegeur, voor verfrissing na het trainen.
Sport waterproof mascara’s
Maar er is meer. Bijvoorbeeld Sweat Cosmetics, een speciale ‘high performance’ natuurlijke make-uplijn voor tijdens het sporten. Volgens het merk bleef de poeder bij 83% van geteste vrouwen prima zitten na een uur lang sporten. Ook het label Eyeko biedt sport waterproof mascara’s die beloven perfect te blijven zitten tijdens een inspannende yoga- of spinsessie.
Net-a-Porter
Het merk Tarte ziet eveneens brood in de populaire athleisure tendens. De collectie omvat onder andere een ‘lifted sweatproof mascara’ en een matterende poeder. De bekende online retailer Net-a-Porter, een van de voorlopers in sportfashion, ontdekte al eerder dat het athleisure segment zich goed leent voor een uitgebreid aanbod. De site biedt onder de noemer ‘sports gifts’ uiteenlopende beautyproducten, variërend van Aesop deodorant, sport waterproof eyeliner van Eyeko en workout wonder spiergel van Mio Skincare tot verschillende voedingssupplementen en ontstressende lichaamsolie.