
Inspiratie uit Berlijn [fotoverslag] *
Nova Concept, onderdeel van de modevakbeurs Panorama, is het nieuwste jeans- en casual platform in Berlijn. De opzet is bedoeld als een conceptstore, waardoor het aanbod varieert van kleding (voornamelijk jeans en casual), schoenen, accessoires en andere bijverkoop.
Chasin’ was vorig seizoen nog present op Premium, maar verkoos nu Nova Concept voor het grote denimaanbod in één duidelijke hal. Het merk heeft Duitsland als focusmarkt benoemd.
Het Nederlandse Circle of Trust laat zien waar het komend najaar allemaal om draait: het mixen en matchen van stijlen. Deze leren broek kan bijvoorbeeld zowel sportief als gekleed worden gedragen.
Amsterdam Cowboys is een nieuw vrouwenmodemerk uit de koker van Cowboys Bag en valt op door de leren – in Mexico geproduceerde – schoenen en cowboyboots.
Gsus presenteerde een volwassen vrouwen- en mannencollectie. Maar de bekende speelse looks blijven, zij het iets minder nadrukkelijk, aanwezig.
Hip is groot geworden als kinderschoenenmerk, maar biedt tegenwoordig ook een vrouwencollectie. Franjes zijn een veel gezien detail op schoenen, kleding en accessoires.
Kings of Indigo (KOI) verruilde Seek voor Premium.
Het Deense Wood Wood blijft uitbreiden. Dit keer met een nieuwe ondermodelijn met basics in wit, zwart en huidkleur.
Eén van de blikvangers uit de collectie van Zoe Karssen.
Het Italiaanse sneakermerk Diadora wist het afgelopen jaar weer alle ogen op zich gericht te krijgen. Op Premium liet het label met de heritage lijn drie key trends zien: army, ruiten en outdoor.
Jeans- en mannenmodebeurs Seek werd weer goed bezocht.
Ruiten waren overal in alle soorten en maten. Vooral op jacks en shirts, zoals hier bij Pike Brothers.
Zwarte denims maakten al opvallend vaak hun opwachting in de collecties voor zomer 2016. In het najaar zet deze trend definitief door.
De chino wordt een hot item. Helemaal als de broek op een sportieve manier wordt gedragen: met opgerolde pijpen en een drawstring taille met veters, zoals hier bij Wemoto.
Bright presenteerde deze keer meer sportfashionmerken dan andere seizoenen.
DC kiest net als veel andere sportfashionlabels voor subtiele formele details als knoopjes, bandplooien en paspelzakken.
* Op de hoogte blijven van meer trends? Lees dan de nieuwe special jeans & sportfashion en houd de komende weken www.textilia.nl in de gaten!