
Interactieve etalage van Diesel bij de Bijenkorf
Diesel heeft samengewerkt met ChampagneValentine om de nieuwste en meest innovatieve technieken toe te passen op een etalage. Er is gewerkt met thermal imaging: de lichaamswarmte van mensen wordt getransformeerd op het scherm. Aangezien elk lichaam op een andere manier warmte produceert (dat heeft te maken met de kleding die je aan hebt en hoe je beweegt), zie je in de spiegel bij elke persoon een andere energie verschijnen. Voorbijgangers worden uitgenodigd om te spelen met hun eigen energie.
Kunstwerk
Verder is er in de etalage van Diesel bij De Bijenkorf een kunstwerk gebouwd waarbij tientallen objecten (zoals speelgoedautootjes, kandelaars, poppen, bloemen en Diesel-parfums, -horloges en -denims) versmolten zijn en bedekt met een zilveren coating. Hoe langer je ervoor staat, hoe meer je ontdekt.
Vervolg
Op de eerste etage van de Bijenkorf (op de Diesel mannenafdeling) staat het vervolg op deze etalage: hier kun je ontdekken wat je energie over jezelf vertelt: ben je een tijger, een wolf of een ander dier?