
Joop! eert zijn geschiedenis met capsulecollectie Re-Invent 1988
Modelabel Joop! viert zijn roots met de capsulecollectie voor mannen, Re-Invent 1988. Een moderne lijn met historische details. Het Duitse merk lanceerde de collectie op Pitti Uomo 95.
Joop! is opgericht in 1988 en net als meer modemerken, brengt het Duitse modelabel een collectie uit gebaseerd op zijn roots. Met de capsule jeanscollectie ‘Re-Invent 1988, A story of success’ haalt Joop! het oude logo van stal. Het nostalgische beeldmerk is terug te vinden op onder meer de sweaters, tops en jeans.
Used look
De speciale collectie werd gelanceerd tijdens de Pitti Uomo 95, die afgelopen januari plaats vond in Florence. Re-Invent 1988 bevat authentieke, stilistische elementen uit dit de jaren tachtig zoals retro knopen en een buckleriem. De stoffen van de tops zijn in een gebruikte look geverfd om het gevoel van 30 jaar historie te benadrukken.
Zo ziet de collectie Re-Invent 1988 eruit: