TOP

Kleurrijk merk Witty Knitters naar Nederland

Het modelabel Witty Knitters komt naar Nederland. Bij het zien van het concept krijg je meteen een Alice in Wonderland-gevoel. Zo moet het er ook uit gaan zien op de winkelvloer.

De Nederlandse retail wordt voorzichtig klaargemaakt voor een spannend nieuw label: Witty Knitters. Er is een designstudio in Londen en er zijn eigen winkels in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, waar het merk al tweeënhalf jaar een succes is. Nu zijn de Benelux en Scandinavië aan de beurt.

WFC

Hier in Nederland wordt Witty Knitters vertegenwoordigd vanuit een nieuwe showroom in de Fashion Garden van het WFC. Vincent Degenaar, sales manager, zegt dat de eerste reacties zeer positief zijn. “Met een aantal retailpartners zijn al afspraken gemaakt om het merk te gaan verkopen. Het gaat om een origineel concept met een duidelijk verhaal.”

De collectie bestaat uit 400 items met veel luxe materialen als kasjmier, zijde en katoen. “Het is een kleurexplosie”, zegt Degenaar. “Of je vindt het geweldig of je vindt het niets.”

Alice in Wonderland

De eerste associatie die je krijgt als je de eigen winkels van het merk in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland binnenloopt, is Alice in Wonderland. Aan het plafond hangen enorme lampen in de vorm van een lindenboom, er is een zwart-wit geblokte vloer en de deuren zijn schots en scheef geplaatst.

“Dat is ook wat we in de Nederlandse en Belgische winkels waar Witty Knitters verkocht gaat worden, te zien moeten gaan krijgen. Degenaar: “Stel dat een modewinkel Witty Knitters gaat verkopen, dan wordt er een afdeling in de look & feel van het merk ingericht, zodat we het verhaal goed kunnen neerzetten.”

Doelgroep

Het label heeft een opvallend gouden logo, waarbij de haas het kenmerk is. Witty Knitters valt in het midden tot middenhoge segment, vergelijkbaar met merken als Dept, Mexx en ook Scotch & Soda. Er wordt gemikt op een brede doelgroep van grofweg 17 tot 67 jaar. “Witty Knitters werkt met thema’s. Zo zijn de blouses bijvoorbeeld in zijden, katoen en print. Daarom kopen zowel moeder als dochter de kleding.”

Value for money

Degenaar verwacht dat Witty Knitters hier ook gaat slagen. “In deze huidige economie vraagt de retailer om kwaliteit, value for money, goed verkopende producten met gedetaillieerde afwerking en uiteraard een goede marge. Wij denken dat Witty Knitters hier uitstekend in past.” Het merk wordt ‘gecontroleerd’ gebracht. “We willen het beeld goed neerzetten. De eerste items zullen vanaf december in de winkels te vinden zijn.”

info@wittyknitters.nl

www.wittyknitters.com

Telefoon 020 615 0005