Labfresh haalt 4 ton op voor eerste brandstore
Het Nederlands-Deense koppel richtte Labfresh in 2017 op met het doel om vlek- en geurwerende mannenkleding te maken. Het textiel voor de collecties wordt behandeld met een speciale Freshcore-technologie, waardoor de kleding minder vaak gewassen hoeft te worden en langer meegaat.
Dragon’s Den
Labfresh heeft zich de afgelopen twee jaar beziggehouden met nieuwe productielijnen, de verkoop via de webshop en het verder uitbouwen van het merk. Het is niet de eerste keer dat Vink en Petersen geld inzamelen voor Labfresh. Bij de start van het merk in haalden ze via Kickstarter binnen een maand € 150.000,- aan pre-orders op. En vorig jaar haalden ze 250.000 euro aan investeringen op via het televisieprogramma Dragon’s Den.
Testlocatie
Nu is het tijd voor de volgende stap, die is gevoed door een enquête onder 18.000 klanten van he merk. Hieruit bleek dat 85 procent behoefte heeft aan een fysieke winkel. De benodigde financiering (200 procent van het streefbedrag) is in 30 dagen met behulp van 232 investeerders opgehaald via een campagne op Crowdaboutnow. Naast de verkoop van kleding wil Labfresh de winkel gebruiken als testlocatie, waar klanten zelf kunnen ervaren dat een glas rode wijn geen vlekken op hun witte overhemden achterlaat. Petersen: “Mensen moeten het eerst zien voordat ze het geloven.” Momenteel is Labfresh gevestigd aan de Brouwersgracht in de hoofdstad, waar kantoor en showroom worden gecombineerd.
Foto’s: Labfresh