
Laimböck lanceert jonge lijn
Waarom een jongere lijn?
Celine van Nes, verantwoordelijk voor marketing en sales bij Laimböck: “Uit marktonderzoek onder de doelgroep bleek dat daar behoefte aan was. De handschoenen van de hoofdcollectie van Laimböck hebben een bepaald prijsniveau, vanaf €49,-. Dat is te duur voor jongeren van ongeveer 18 tot 28 jaar. Terwijl ze wel modieuze handschoenen van goede kwaliteit willen kopen. Er zijn wel andere partijen die handschoenen aanbieden in dat prijssegment, maar dat is daar is de kwaliteit niet van hetzelfde niveau.”
Wat vinden we in de collectie L.M.B.K. Young by Laimböck?
“Voor komende winter beginnen we met vijf modellen voor de dames en vijf voor de heren, in verschillende kleuren per model. Voor de vrouwen varieert het aanbod van een basismodel met studs en een piping in contrasterende kleur tot een suéde korte handschoen met franjes of model geïnspireerd op de autohandschoen (‘racing glove’) die momenteel erg hot is, maar dan wel in panterprint met gouden gesp. Voor de mannen is er ook een autohandschoen, maar ook een dikke leren handschoen met voering. De verkoopprijzen liggen tussen €15,- en €35,-.”
Hoe kunnen jullie toch die kwaliteit brengen voor een lagere prijs?
“We kiezen voor een ander soort productie. Waar we voor Laimböck in Europa produceren doen we dat voor L.M.B.K. Young voor China. Zo kunnen we de prijs laag houden. Ook zoeken we het in een ander soort materialen. Voor Laimböck gebruiken we duurdere huiden, zoals pony-leer. Maar voor L.M.B.K. Young werken we nog steeds met 100% leer. Het doel is om met deze jongere lijn korter op de markt te zitten, met meer trends, kleur, franjes, studs en prints.”
Hoe gaan jullie die nieuwe doelgroep bereiken?
“We hebben een marketingcampagne uitgestippeld en eind juni was de kick-off met een event voor bloggers en pers. L.M.B.K. Young is voor studenten die met mode en muziek bezig zijn. Facebook is heel belangrijk en we zijn een blog gestart: Lmbk-young.com, waar we niet over handschoenen schrijven, maar over mode, beauty, muziek en andere interesses van de doelgroep. Denk ook aan festivals, tentoonstellingen, concerten en recepten.”