TOP

LCKR lanceert smartphone applicatie

Kindermodemerk LCKR gaat, naast de nieuwe wintercollectie voor 2011, op de Kleine Fabriek een applicatie voor de iPhone en iPad lanceren. Het merk is een van de eerste kinderlabels die een smartphone toepassing op de markt brengt.

Het merk start met de LCKR-app om in de behoefte van de klant te voldoen. “Kids groeien op in een wereld van mobiele telefoons, interactieve technologieën en vooral social media“, legt Wendy Verhoeven, marketingmanager bij  LCKR, uit. “Al op zeer jonge leeftijd weten kinderen met de smartphone van hun ouders om te gaan. LCKR wil hierin niet achterblijven en haar doelgroep juist op een vernieuwende wijze bereiken.”

Store finder
De gratis applicatie, die in eerste instantie bedoeld is voor consumenten, bevat beeldmateriaal van de nieuwe zomercollectie van LCKR, informatie over het merk, video’s en een store finder. Ook bevat de LCKR-app een preview van de wintercollectie voor 2011, waarmee het merk ook de interesse van retailers wil wekken.

LCKR game
Het kindermodemerk is bezig om nieuwe functies aan de applicatie toe te voegen, zoals een LCKR game. “Belangrijk is een goede basis voor de applicatie neer te leggen, maar nog belangrijker is vernieuwing en actueel blijven. De ontwikkelingen op dit gebied gaan enorm snel”, aldus Verhoeven.

Downloaden

Na de lancering op de Kleine Fabriek zal de LCKR-app zo snel mogelijk te downloaden zijn in de iTunes store. Ook gaat het merk de smartphone toepassing op Duitse beurzen presenteren.