
Lexson breidt uit met vrouwenmode
Lexson Brands, dat sinds 2005 bestaat, werd bekend met de merken Eleven Paris en Elvine. Het bedrijf richtte zich in eerste instantie vooral op het denim- en streetwearsegment. Inmiddels richt de distributeur zich daarnaast ook op (vrouwenmode)boetieks, door de toevoeging van verschillende nieuwe labels aan het portfolio.
Nieuwste aanwinst van de in Breda gevestigde distributeur is het uit Los Angelos afkomstige merk Amuse Society. Het vrouwenmodemerk brengt een edgy interpretatie van het beach chic stijltje. De look is surfy en toch sexy, met een vleugje rock ’n roll voor de festival-look. Je vindt er sweaters met franjes, frisse bloemenprints, Aztec-achtige printjes en fijne breisels. Het merk wordt al verkocht bij bekende retailers als Urban Outfitters en Nordstrom.
De andere nieuwe aanwinst dit jaar is het Deense mannen- en vrouwenmodemerk Bruuns Bazaar, dat daarmee een comeback maakt in Nederland. Na de doorstart in 2016 heeft het merk nieuwe investeerders en staat er een nieuwe CEO aan het roer, die moet zorgen voor een glorieuze comeback van het merk. Bruuns Bazaar werd in 1994 opgericht en bracht al heel vroeg de inmiddels befaamde Scandinavische look: relaxte elegantie met een mix van coole klassiekers en moderne stijlen.
Voor het zomerseizoen 2017 wist Lexson Brands al het Zweedse succesverhaal Tiger of Sweden binnen te halen. Het Zweedse mannen- en vrouwenmodelabel jaagt hard op een verdere buitenlandse expansie. Na een aantal succesvolle shop-in-shop concepten en brandstores buiten de landsgrenzen, werkt het kledingmerk nu samen met Lexson verder aan een uitbreiding in Nederland.
Datzelfde seizoen werd het merkenpakket van Lexson al uitgebreid met het Zweedse vrouwenlabel Twist & Tango. Dit een samenwerking met agentschap En Coulisse van Jomy Mijnhart, die ook de vertegenwoordiging van Just Female en zonnebrillenmerk Kaibosh in Nederland in samenwerking met Lexson verzorgt. Twist & Tango richt zich op de ultieme ‘everyday look’. Van verfijnde bloesjes tot stoere sweats en van shirts tot skirts, aangevuld met schoenen, ondermode en accessoires.
Het Scandinavische vrouwenmodemerk Just Female wordt ook sinds 2016 vertegenwoordigd door Lexson Brands. Het merk is in 2016 een nieuwe weg ingeslagen, met een nieuwe look, een nieuw logo en een nieuwe agent in Nederland. Op 1 februari 2017 lanceerde het merk een #seeitbuyit collectie. Deze collectie wordt pas zeven dagen voorafgaand aan de lancering onthuld. Gezamenlijk vormen de negen items een on-trend mini garderobe, waarmee kan worden ingespeeld op de trends van het moment.