
Maison de Bonneterie zet zich in voor wol
De vanuit Engeland overgewaaide ‘Campaign for Wool’ heeft Nederland bereikt. Bedrijven uit verschillende sectoren sluiten zich aan bij deze internationale beweging. De campagne zet zich in om de bijzondere eigenschappen die de wolvezel biedt, te promoten en daarmee de schapenhouders en de internationale textielindustrie te ondersteunen.
Maison De Bonneterie
Tijdens de twee weken dat Maison de Bonneterie aandacht besteedt aan wol, laat het warenhuis haar etalage inrichten door de studenten van het Amsterdam Fashion Institute. De studenten gebruiken hiervoor kledingstukken die deel uitmaken van hun collectie ‘Individuals’.
Wol
Schapenboeren verdienen minder met hun wol dan het onderhouden van een schaap kost. Ook het aantal schapen op de wereld neemt af. Volgens ‘ Campaign for Wool’ moet dit veranderen, want wol is een belangrijk element in het leven. Het is een natuurlijk en daardoor relatief goedkoop isolatiemiddel en biologisch afbreekbaar. Kleding van wol is comfortabel en kreukherstellend.
Campagne
Prins Charles startte de ‘Campaign for Wool’ vorig jaar in Engeland, met succes. De prijs die schapenboeren inmiddels voor hun scheerwol ontvangen is gestegen. Ook komt er vanuit de consument meer vraag naar wol. De campagne hoopt ook in Nederland meer bewustwording rondom wol te creëren.