Mannenmodenieuws en -trends vanaf de Modefabriek *
Textilia’s mannenmoderedacteur zet de opvallendste nieuwtjes en trends op het gebied van mannenmode onder elkaar.
LEES OOK Exposanten en retailers over Modefabriek x Kleine Fabriek
Ben Sherman
D-Lux Concept, de Antwerpse agentuur van (mannen)modemerken als Manuel Ritz, Tintoria Mattei en Save The Duck, heeft er dit seizoen een nieuw label bij: Ben Sherman. Het bedrijf vertegenwoordigde dit Britse merk dan ook op de Modefabriek met een grote stand. Hier werden vooral iconische kledingstukken van dit mannenmodemerk, zoals polo’s, shirts en korte jacks, gepresenteerd.
Matinique
Het Deense mannenmodemerk Matinique is sinds enkele seizoenen bezig met een comeback. De minimalistische, cleane stijl van het merk is allesbehalve verloren gegaan en is op een frisse manier vertaald in een eigentijdse zomercollectie, die werd gepresenteerd tijdens de Modefabriek. Rutger Versluis – ook wel bekend van Pig&Hen – is met zijn agentschap Le Nord Agency verantwoordelijk voor de sales.
Prints
Op de Pitti zagen we het ook al, en nu weer op de Modefabriek: opvallende prints voor mannen. Vooral prints die op de natuur zijn geïnspireerd, kwamen veelvuldig terug op shirts en colberts, zoals bij Bertoni of Denmark het geval. Daarnaast zagen we dat veel casual merken hadden gekozen voor abstractere dessins, die vaak op zowel shirts als broeken terugkwamen.
Bertoni of Denmark
RVLT
Komodo
Comfort
Ook dit is een trend die al een enige tijd ‘meegaat’ en steeds sterker lijkt te worden: de ‘vercasualisering’ van pakken. Zo presenteerde het recent weer leven ingeblazen merk Joop! een pak, dat ideaal is om in te reizen omdat het gemaakt is van een kreukvrije en waterafstotende stof. Daarnaast heeft het jasje allerlei handige zakjes die wat groter zijn dan normaal zodat er een mobiele telefoon in past. Daarnaast zagen we veel broeken die tussen een pantalon en een sweatpants in zitten.
Joop!
Benvenuto