
Mannenmodetrends en -nieuws vanaf Modefabriek [januari 2018]
Net als voorgaande seizoenen was er wederom speciale aandacht voor mannenmode op Modefabriek dit keer. Zo had Spike Spijker een selectie gemaakt van ontwerpers als Simon James Cathart en Tommy Page, die waren uitgenodigd om hun visie op (vintage) mannenmode te tonen. Zo toonde die laatste een selectie van veelal gestreepte, zogenoemde ‘club’ jasjes, die hij ook verkoopt in zijn winkel met vintage mannenmode in de Prinsenstraat in Amsterdam.
De (vintage) ‘club blazers’ van Tommy Page
Nieuwe merken
Naast bekendere merken als Profuomo – die na enige tijd van afwezigheid op deze beurs dit seizoen weer een comeback maakte -, Van Gils en Camel Active, waren er de nodige nieuwe merken voor mannen op de beurs te vinden. Zo stonden Explicit en 2Blind2C dit seizoen voor het eerst op Modefabriek. Dat laatste merk is een recente toevoeging aan het portfolio van agentuur Trench. De stand van dit nieuwe merk viel op door zijn aankleding, waarbij een vintage motor als eyecatcher was neergezet. De herfst-winter 2018-2019-collectie van 2Blind2C kenmerkt zich door een mix van casual en smart looks; zo bevat de collectie sportieve gewatteerde jacks maar ook nettere wollen mantels.
De vintage motor op de Modefabriek-stand van 2Blind2C
Corduroy
Een opvallende trend op Modefabriek was – net als op de Pitti Uomo – het gebruik van rib, ook wel corduroy. Dit materiaal zagen we, in zowel fijn babyrib als ultragrove versie, terugkomen bij merken als Matinique en CG Club of Gents.
CG Club of Gents
Veel rib in de nieuwe collectie van Matinique
Ruiten & vintage look
Wederom net als op de afgelopen Pitti zagen we ook op Modefabriek uitzonderlijk veel ruiten en vintage ogende mannenmode terugkomen. Denk aan stoffen als tweed, maar ook accessoires als de alpino-pet en sjaaltjes die bij onder meer KHRKTR terugkwamen.
KHRKTR
Ruiten bij Benvenuto op Modefabriek