Marielle van de Gouw wint Fashion in the City-Award
Het uitgangspunt van Heineken the City is een platform te bieden aan jong talent in allerlei creatieve facetten. Voor Downtown schreef de sponsor van de AIFW samen met Boomerang Create een ontwerpwedstrijd uit. Twintig inzenders showden hun ontwerpen op de trappen van Heineken the City.
Winnaar
Marielle van de Gouw werd de onbetwiste winnaar, die naar huis ging met de eer en een cheque van 1000 euro. “De keuze was snel en heel duidelijk gemaakt”, zegt Bas Kosters: “De creatie van Marielle is fris, streetwear en Heineken”.
‘Topdag’
Van de Gouw zelf was verguld met de award: “Wat een topdag! Het is te gek om je eigen ontwerp op de catwalk te zien, helemaal voor een beginnende ontwerper! De gevestigde modeontwerpers die hier zijn, mensen die me komen feliciteren, kortom: geweldig”. Marielle heeft overigens geen modeopleiding gevolgd, maar vindt het geweldig om te ontwerpen, “maakt niet uit wat” aldus een stralende Marielle.