Meest besproken merken van dit moment
Op de website van Coosto wordt dagelijks getoond welke merken het meest zijn besproken in het Nederlandse deel van de Twitterchats. In de index van het social mediabedrijf kun je ook zien of er grotendeels positief of negatief over een merk gesproken wordt.
Hoe het werkt
De Twitter-index is gratis en zonder account te bekijken op de website van Coosto. De rangorde is gebaseerd op het aantal ‘impressies’ op Twitter. Het aantal impressies is gelijk aan de keren dat een bericht op Twitter wordt getoond, met daarin een merknaam. Het maakt voor de positie op de ranglijst dus wel uit hoeveel volgers degene heeft die over het merk praat. Zowel tweets van het merk zelf als die van anderen worden meegeteld.
Meest besproken
Op 11 december 2013 waren 3FM, iPhone en Google in Nederland de meest besproken merken op Twitter. Marktplaats, Adidas en Hema waren de meest besproken merken uit de modebranche. Alle drie de modemerken werden merendeels positief besproken.
Bedrijfstypen
Coosto maakt ook dagelijks een ranglijst van verschillende bedrijfstypen. Zo wordt specifiek gekeken naar Luxe merken, Kledingwinkels en Warenhuizen. De top vijf van deze bedrijfstypen zagen er op 11 december 2013 als volgt uit.
Luxe merken
- Chanel
- Gucci
- Louis Vuitton
- Marc Jacobs
- Dior
Kledingwinkels
- Primark
- H&M
- Coolcat
- SuperTrash
- Men at Work
Warenhuizen
- Bol.com
- Hema
- Bijenkorf
- V&D
- Wehkamp
Wehkamp werd als enige van bovengenoemde merken even vaak positief als negatief besproken. De overige merken waren voor het merendeel positief.
Bekijk hier welke modemerken op Twitter de meeste volgers hebben.