Michelle Obama goed voor kledingomzet
Michelle Obama is niet alleen de machtigste vrouw ter wereld, ze brengt ook heel wat inkomsten in het laatje bij kledingmerken waarin ze tijdens publiekelijke optredens gezien wordt. Dit zegt David Yermack, professor aan de Universiteit van New in een interview met Havard Business Review. “De invloed van de First Lady komt waarschijnlijk door het feit dat consumenten weten dat Obama niet betaald krijgt om de kleding te dragen. Modellen krijgen dit vaak wel”, aldus Yermack.
Niet alle presidentsvrouwen creëren dit effect. Volgens Yermack kleden veel vrouwen zich maar in één merk. “Zo draagt de Franse Carla Bruni-Sarkozy alleen maar Dior.” De kracht van Michelle Obama is dat ze couture combineert met artikelen die iedereen kan kopen.
Groei houdt aan
Volgens de professor blijven de opbrengsten zelfs dagen na de verschijning van Obama in het kledingstuk stijgen. Zelfs op lange termijn blijven de aandelen stijgen. Wat deze stijging precies inhoudt is niet bekend. Dit zal blijken tijdens de jaarcijfers.
Obama Look Book
The New York Times heeft maandenlang de stijl van Michelle Obama bijgehouden in een ‘Look Book’. Nog steeds plaatst de krant zo’n drie nieuwe foto’s per week van Obama en haar kledingstijl. Benieuwd naar de foto’s? Klik hier.