Modeketen WE opent nieuw winkelconcept in Nijmegen
Tijdens een uitgebreid ontbijtbuffet met wentelteefjes, perenmuffins en champagne vertellen directeur Wouter Kolk en marketing director Aad Boon over het nieuwe winkelconcept dat in samenwerking met het Japanse architectenbureau Wonderwall tot stand kwam. De opdracht van WE luidde: een warme, welkome en ruim opgezette winkel.
En dat is gelukt, zo loopt de etalage direct over in het voorste gedeelte van de winkel, dat is ingericht als een woongedeelte met grote kasten vol accessoires. In dit gedeelte showt WE de belangrijkste stijlcombinaties van het seizoen. Een goede uitleg en begeleiding van kledingstijlen, dat is één van de speerpunten van de keten.
Aad Boon: “De bestaande winkels waren te vol waardoor het overzicht miste. Nu is er meer ruimte om verschillende kledingstijlen te laten zien.” In de paskamer krijgt de WE-klant ook hulp bij het maken van hun kledingkeuze. Zo is er een digitale passpiegel die foto’s van outfits maakt. Wouter Kolk: “Met één druk op de knop verzend je deze naar vrienden of familie die direct kunnen reageren. Of het voor mannen geschikt is, zal de praktijk nog moeten uitwijzen. Maar onderschat ze niet, want mannen worden steeds modieuzer.”
Mobiele kassa
Nog een aantal innovatieve snufjes zijn de digitale schermen waarmee je direct ziet of het favoriete artikel in jouw maat beschikbaar is. Kolk: “Als dit niet het geval is, dan kun je het artikel direct via de webshop bestellen via de digitale schermen bij de ingang van de winkel.” Het is een oplossing om de voorraad in de winkels zo laag mogelijk te houden, zonder dat verkopers ‘nee’ hoeven te verkopen. Dan is er nog de mobiele kassa. Kolk: “Die we op drukke momenten inzetten. Je kunt het systeem overal in de winkel gebruiken.”
In april opent WE ook in Amsterdam een winkel in deze nieuwe stijl, gevolgd door de Europese steden Brussel, Hamburg, Wenen en Luzern. Bestaande winkels worden niet omgevormd tot deze nieuwe stijl, behalve het meubilair.
Wij vroegen Wouter Kolk naar zijn favoriete item van dit seizoen: de bermuda. Neem hiernaast ook een kijkje in de winkel.