
Nabeschouwing Kleine Fabriek 12
“De enigszins ‘grillige’ sfeer in (kinder)modeland lijkt naar de achtergrond te verdwijnen en plaats te maken voor een positieve en frisse blik”, laat de Kleine Fabriek middels een persbericht weten.
Internationaal
Het aantal bezoekers klom met 10% naar ruim 5500. Daarvan was ruim een vijfde afkomstig uit het buitenland: het merendeel reisde af uit België met Duitsland op een goede tweede plaats. Daarna volgden Frankrijk, Spanje en Groot-Brittannië. Maar ook bezoekers uit Japan, Rusland, en de Verenigde Staten waren aanwezig. Suzanne de Meijer, No Tomatoes vindt het aantal bezoekers afkomstig uit Duitsland opvallend. Voor Rudy Gerritsen van Gsus Sindusties is het de gemoedelijke sfeer die bevalt.
Segmentatie
De beurs vond plaats in één ruime hal waarbij geprobeerd is te segmenteren. Vanessa Reijnders van Diesel is erover te spreken: “De segmentatie wordt iedere editie beter. Ook valt ons op dat de beurs steeds meer internationale allure krijgt. Philippe Spruyt, agent 120% Lino roemt de internationale slagkracht: “Dit is onze tweede baby- en kindercollectie en de eerste keer dat we op een kinderbeurs staan. Als je wilt uitbreiden in Noord-Europa, is exposeren op kleine fabriek een must. Vooral zondag was erg goed, we hebben veel belangrijke winkels gezien.”
Zondag
Agenten Maarten Kokkeler (o.a. Bellerose, NZA) en Clement van der Linden (o.a. Molo, Levi’s) waren positief over de aanloop op zondag: “Niet normaal hoe veel winkels wij vandaag hebben gezien. Het is de hele dag zo druk geweest!”
Kinderschoenen en Home & Gift
De organisatie constateert dat kinderschoenenwinkels de Kleine Fabriek hebben gevonden. Er waren dan ook ruim 40 schoenenlabels vertegenwoordigd. In het genre home & gift waren 80 merken te zien.