
Nieuw in Nederland: My Mynt
Het avantgardistische label My Mynt is in 2012 opgericht door ontwerpster Signe Sand. Na drie seizoenen gaat ze nu de grens over, met MF Company als eerste buitenlandse agent. Agent Myon Veenendaal ontdekte het label afgelopen winter toen ze de beurs Vision bezocht in Kopenhagen.
Meisjesmerk
“Het concept is high fashion zonder high fashion prijzen”, zegt Dicky Meijer, verantwoordelijk voor sales bij MF Company. “Het heeft het minimalistische van Scandinavische merken, maar dit is wel creatiever, minder recht en stijf. Het is echt een meisjesmerk, met materialen als jersey, tweed en kant.”
Aanvangslabel
De Nederlandse retailer kan op de komende Modefabriek (13 en 14 juli 2014) kennis maken met My Mynt. Winkelverkoopprijzen liggen rond €80,- voor tops, €100,- voor broeken en €180,- voor jasjes. In Denemarken wordt My Mynt als aanvangslabel verkocht naast labels als Helmut Lang, Alexander Wang en Rick Owens, maar ook in het commerciële middensegment. “In de collectie van My Mynt is een T-shirt nooit alleen maar een T-shirt”, zegt Signe Sand zelf. “Daarmee bedoel ik dat een ieder die My Mynt draagt het gevoel heeft dat ze iets bijzonders draagt, ook al is het maar een T-shirt of een simpel jurkje. Er dient altijd een klein detail te zijn dat het item uniek maakt.”
Itemcollectie
Ook voor Nederland ziet MF Company ruimte in beide prijssegmenten van de markt, zegt Meijer. “Het is bijvoorbeeld heel geschikt naast merken als Anecdote, American Vintage en Humanoid. My Mynt is een itemcollectie. We willen maximaal één verkooppunt per stad en denken aan 25 tot 30 winkels om mee te beginnen.”
Modeagentuur MF Company is in 1997 is opgericht door Myon Veenendaal en vertegenwoordigt naast My Mynt ook het Belgische vrouwenmodelabel Sarah Pacini, schoenenmerk Walk in the Park en de shawls van amoRcollections.