
Nieuwe directeur voor Meltin’ Pot
Meltin’ Pot heeft zich de afgelopen jaren gefocust op het perfectioneren van het product en vindt de tijd nu rijp om het aantal exportlanden uit te breiden. Eigenaar en oprichter Augusto Romano blijft verantwoordelijk voor de strategie van het bedrijf, terwijl Armando Belleri zich gaat focussen op de distributie en internationale expansie van Meltin’ Pot.
G-Star en Lotus Jeans
Belleri is geen vreemde in de jeansbranche: hij werkte 17 jaar voor Chevignon en daarna 5 jaar voor G-Star, waar hij betrokken was bij de lancering in Italië. Hij werkte verder voor de merken Jet Set en Blue System en recent voor het Nederlandse merk Lotus Jeans.
Expansie
Meltin’ Pot heeft momenteel circa 1500 verkooppunten in Europa, in de landen Italië, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Nederland. Het merk wil daar Engeland, Scandinavië en België aan toevoegen, maar ziet ook kansen in Rusland, China en Japan. Ook wil het merk uitbreiden met monobrandstores. Vorig jaar ging de eerste winkel open in Riccione, vlakbij Rimini.