Nieuwe labels gezien op Kleine Fabriek
Deeluxe
Opvallende nieuwkomer is het label Deeluxe, verkrijgbaar bij Mauriks Fashion Industries. Het Franse jeansgerelateerde label Deeluxe levert ondermeer jeans, shirts, sweats en winterjassen voor kinderen en volwassenen, uit voorraad. Rick Mauriks: “Je merkt dat er in het kindersegment steeds meer behoefte aan bijkopen in het seizoen is. Iets wat in het volwassenensegment al behoorlijk gebruikelijk is. Toch gaat Deeluxe ook een deel op voororder brengen. Het is belangrijk om direct aan het begin van het seizoen zichtbaar te zijn voor inkopers.”
Bomboogie
Bij dezelfde leverancier verkrijgbaar is het hooggepositioneerde jassenlabel Bomboogie. Het Italiaanse label brengt zijn kinderlijn voor het eerst naar Nederland. Rick Mauriks: “Met verkoopprijzen tussen 200 en 300 euro opereert dit label net onder het niveau van Moncler, maar qua uitstraling doet het er absoluut niet voor onder. Als deze firma iets doet, doet ze het goed. Ook wat functionaliteit betreft zit het perfect in elkaar. Bomboogie heeft al heel lang een volwassenencollectie.”
Hip Way
Een andere nieuwkomer is het Franse pololabel Hip Way, dat in Nederland vertegenwoordigd wordt door René Helbers. De collectie omvat 18 verschillende thema’s met polo’s en hoodies voor mannen, vrouwen en kinderen. Ook polojurkjes en vestjes voor dames en bovendien shorts, joggingbroeken, tassen en trolleys maken deel uit van de collectie in het middensegment. Hip Way biedt een marge tot 2.4, soms 2.5. “Mijn vrouw heeft de kinderwinkel Kids & Teens in Borculo en daar wordt de collectie momenteel al goed ontvangen. Toch merk je dat je momenteel niet zomaar ingekocht wordt. Mensen willen toch eerst kijken, voelen en aftasten.”
MTM Bros
Hans Nooij (voorheen The Hilt) maakt zijn comeback in de kindermode met het nieuwe label MTM Bros. De afkorting staat voor Made to Match en de collectie is bedoeld voor jongens met maat 128 tot 176, maar heeft ook een lijn voor mannen. Nooij: “Verschillende grotere winkels hebben hun belangsteling al getoond, waaronder twee weidewinkels, een grote webwinkel en een warenhuis. We verwachten veel van onze doorleefde chino’s en corduroybroeken. Denimdetails zijn de smaakmakers in de collectie.” MTM Bros wordt verkocht door Euretco m.vanderveen@euretco.com.
Stem hier op de poll ‘Verkiezing mooiste stand op Kleine Fabriek
Lees in Bengels 2 2012, verschijning begin februari 2012, de ervaringen van inkopers op Kleine Fabriek