
Nieuwe merken op Modefabriek januari 2012
Volgens de Modefabriek is kleding een uiting van je persoonlijkheid, maar breng je je identiteit ook tot uiting met de auto die je rijdt, de wasautomaat waar je mee wast en de geur waarmee je jezelf omgeeft. Daarom zet de organisatie een breder platform neer met gelijkgestemde merken uit diverse branches. Het voornemen is om Sublime jaarlijks te laten plaatsvinden tijdens de wintereditie van Modefabriek. Deze allereerste keer doen Hugo Boss, Mercedes-Benz, Miele, BOSS Bottled fragrances en Persol mee. Hun presentaties worden in aan afgesloten ruimte op een artistieke en interactieve manier gepresenteerd.
Nieuwe exposanten
Verder is de Modefabriek ook deze editie weer verdeeld in de segmenten Department, Industry, Authentic, Appearance, Dutch Touch Coming Home, Next & Cutting Edge, Refined en de vorige editie gelanceerde Refined+ (designerslabels gepresenteerd in salonstijl). Nieuwe exposanten voor deze editie zijn oa. Mexx, Graumann, Dutchess, Lindeboom, Rundholz, Isabel de Pedro, Garella, Jonny Was, Knit-ted, L’ecole Nationale, Max Volmary, Nine in the Morning, Roy Robson, Lagerfeld, Lee, FQ 1924, Anerkjendt, UMM, Bianca, Dolce Vita, House of Dots en HV Polo.
MINT
Ook is er voor de tweede keer een editie van MINT als onderdeel van Modefabriek, dat een mix is van beurs en evenement, mode en lifestyle. Hier worden 20 merken in de schijnwerpers gezet, vanwege hun vooruitstrevendheid, kwaliteit en ethische waarden. Ook komt er een MINT pop-up store in het centrum van Amsterdam en worden er exposities, feesten en lanceringen georganiseerd.