
Nieuwe naam voor Marciano Guess
De nieuwe naam Marciano Los Angeles is een ode aan de roots van het merk, dat in Los Angeles is ontstaan. Door Guess uit de naam van de premiumlijn te halen wil het bedrijf de sublijn naar een hoger niveau tillen en nieuwe markten en doelgroepen aanboren. Momenteel heeft Marciano Los Angeles 13 fysieke verkooppunten in Nederland. Daarnaast is het merk te koop via de eigen Europese webshop.
Premiumlijn
De premiumlijn Guess by Marciano werd in 2004 gelanceerd en richtte zich op high fashion voor vrouwen. Twee jaar later werd dat uitgebreid met een mannencollectie. De premiumlijn werd een aantal jaar geleden omgedoopt tot Marciano Guess en gaat nu verder als Marciano Los Angeles.
Meer betaalbare items
Het premium prijsniveau blijft behouden, wel worden er meer betaalbare items aan de collectie toegevoegd. Ook het accessoiresaanbod wordt uitgebreid. De collectie blijft vrouwelijk en sophisticated, met felle kleuren, verfijnde texturen en metallic details. Ook de mannenlijn blijft, maar die nog steeds een stuk kleiner dan de vrouwencollectie.
Designerjeans
Jeansmerk Guess werd in 1981 in Los Angeles opgericht door de broers Georges, Maurice, Armand en Paul Marciano. Het merk richtte zich op ‘sexy designerjeans’. Iconisch werden de zwart-wit advertenties met wereldberoemde topmodellen in de jaren tachtig en negentig.