
Nieuwe showroom voor Blue Seven
Op dit moment wordt het interieur van de showrooms wereldwijd rigoureus onder handen genomen. Nu de Duitse modevakbeurs CPD stopt, wil Obermeyer zijn klanten door heel Europa kunnen ontvangen in representatieve showrooms. “Inkopen bij ons kan straks in een modern en sfeervol interieur. Een showroom is het visitekaartje van je merk”, vindt Edwin Scholten, verantwoordelijk voor de verkoop van Blue Seven in Nederland. “Er komen nieuwe vloeren en een nieuw plafond met een industriële uitstraling. Toch blijft het gezellig met wat zitjes voor een ontspannen sfeertje. Eind januari worden de puntjes op de i gezet en hopen we erin te kunnen trekken. De showroom blijft op dezelfde locatie. Ook aan het vloeroppervlak van 150 vierkante meter verandert niets.”
Prijsbewust
Edwin blikt terug op het afgelopen verkoopseizoen en heeft gemerkt dat de consument bij de aankoop van een complete outfit voor de kids niet meer tot elke prijs gaat. “Labels als Blue Seven aan de lage kant van het middenprijssegment trekken daar profijt van. Voor de kindermodewinkelier is het belangrijk om dit prijsniveau in zijn winkel aan te bieden.”
Marge 3.0
“Blue Seven levert frequent kleine thema’s tegen de juiste prijs en bovendien met een marge 3.0. We beogen hiermee een uitstekende doorverkoop en dus een hoog rendement. Bovendien is het voor iedere winkelier belangrijk dat labels niet in de directe omgeving van zijn winkel te vinden zijn. Blue Seven Kids houdt hier rekening mee.”
Collectie
Op dit moment heeft Blue Seven in Nederland rond de 225 verkooppunten. Wereldwijd verkoopt Blue Seven 10.000.000 stuks en heeft ongeveer 3000 afnemers. Blue Seven kent frequente leveringen met thema’s die inspelen op de actualiteit. De collectie telt 600 modellen en is opgedeeld in verschillende maatseries van newborns 56-68, baby’s 62 -86, kids 92-128 en teens maat 128-164. Basics zijn verkrijgbaar in de maten 56-164.
Meer info: Obermeyer > 073-5189540, http://www.obermeyer.de/