Nieuwe winkels voor s.Oliver en Comma
Het faillissement van V&D in februari 2016 dwong de s.Oliver-Group Nederland tot een reorganisatie en een nieuwe strategische visie voor de toekomst. Het merk had meer dan 40 shops in de vestigingen van V&D. Het Duitse modebedrijf wist in het jaar 2017 weer te groeien met een tweecijferig percentage en verwacht voor 2018 opnieuw een tweecijferige omzetgroei.
Verticalisering
Een belangrijke strategische zet is de verticalisering van de samenwerking met franchise- en wholesalepartners. Ook ging s.Oliver nieuwe samenwerkingen aan met online partners, waarvan Wehkamp een belangrijke is. De eigen webshop heeft in het tweede deel van 2017 flink geïnvesteerd in het verbeteren van de naamsbekendheid.
Nieuwe winkels
Ook offline wil het bedrijf in 2018 groeien. Zo worden in maart zowel een s.Oliver als Comma-store geopend in Breda. In april gevolgd door een s.Oliver en een Comma-store in Nijmegen. Momenteel wordt nog onderhandeld over nieuwe winkels in andere steden.
Restyling showroom
Verder krijgt de s.Oliver-flagshipstore in Maastricht een complete make-over. Op 15 maart heropent die na een ingrijpende verbouwing van zes weken. Alle in 2018 te openen winkels worden gebouwd volgens het nieuwe storeconcept van s.Oliver. De showroom in Almere kreeg afgelopen november ook al een complete make-over. Het resultaat is te zien in onderstaande video:
De verkoop van de collecties voor winter 2018-2019 is in volle gang. Hierbij een kleine sneak preview:
s.Oliver Red Label herfst-winter 2018-2019
s.Oliver Black Label herfst-winter 2018-2019
QS Designed by herfst-winter 2018-2019
Comma herfst-winter 2018-2019