
Not Your Daughter’s Jeans wordt NYDJ
De naamsverandering moet ervoor zorgen dat het merk een bredere doelgroep aan gaat spereken in de toekomst. Behalve het veranderen van de merknaam, verbreedt NYDJ haar collectie en daarmee ook de prijsrange.
Verbreding
Voor het zomerseizoen 2012 brengt NYDJ niet alleen de modellen en wassingen op de markt die klanten van het label gewend zijn. Er is ook ruimte voor felle kleuren, prints en jongere wassingen. In de daaropvolgende wintercollectie zullen de veranderingen nog duidelijker zichtbaar zijn.
Prijzen
De prijzen voor de nieuwe collecties komen te liggen tussen de 99,95 en 169,95 euro. “Afgelopen seizoen hebben we weer een flinke groei doorgemaakt”, aldus Stephan van Kruisselberge, CEO van NYDJ Europa. “We verwachten met de nieuwe collectie en prijzen, als ook advertising in heel Europa, een nog snellere expansie te bereiken met daarbij behorend succes op de winkelvloer.”
Nieuw concept
Ter ondersteuning van de nieuwe koers die het merk gaat varen, introduceert NYDJ ook een nieuw shop-in-shop concept: de NYDJ Denim bar. Dit nieuwe verkoopmiddel moet ervoor zorgen dat de retailer zijn winst kan vergroten, zonder het verhoging van het risico of de investering. Met al deze veranderingen wil het label de groei die het bedrijf doormaakt vasthouden en de marktpositie verstevigen.