
Omzet Camel Active stijgt met 14% naar 205 miljoen
De grootste bijdrage aan de omzetgroei werd geleverd door de Duitse thuismarkt, die 15 procent steeg en daarmee wederom de sterkste afzonderlijke markt en belangrijkste afzetmarkt van het lifestylemerk vormde. Naast Duitsland waren ook de Oost-Europese markten, vooral Rusland (+ 45%) en de Baltische staten (+ 34%), verantwoordelijk voor een groot deel van de omzetgroei. Europa liet in totaal een groei zien van 12,2 procent.
Azië
Ook Azië is al jaren een vaste waarde voor de business van Camel Active. Na een succesvol jaar steeg deze markt nog eens met 14 procent. In China, Maleisië, Thailand, Singapore, Taiwan en Indonesië is camel active momenteel vertegenwoordigd met 86 stores en 701 shop-in-shops. Eric Sperber, directeur van Camel Active, verklaart: “Met een wereldwijde omzetgroei van 14 procent zijn wij erg tevreden. De investeringen in onze producten, marketing en retail hebben hun vruchten afgeworpen en zijn door onze handelspartners goed ontvangen.”
2012
Ook voor de toekomst ziet Camel Active genoeg potentieel. De positieve trend is nauw verbonden met de retailexpansie van het merk. Eric Sperber vertelt daarover: “Aan het begin van het jaar zijn we begonnen met de uitrol van het nieuwe winkelinrichtingsconcept genaamd Roadside. Naast de opening van stores en lifestyle-shop-in-shops willen we in Duitsland ook graag meer aanwezig zijn op gespecialiseerde afdelingen in winkels.” Het merk wil de komende drie jaar in Europa 300 projecten realiseren: nieuwe verkooppunten worden geopend, bestaande worden omgebouwd.
Op dit moment heeft Camel Active wereldwijd 250 stores en 1.535 shop-in-shops in meer dan 50 landen.