TOP

Onderzoek: mannen waarderen jeans van Levi’s het meest

Van alle mannen die in het afgelopen jaar een of meerdere jeans gekocht hebben, heeft 26% minimaal 1 broek van het merk Levis gekocht, 22% van het merk G-Star en 20% van het merk Wrangler. Dat het aandeel van G-Star in de totale jeansmarkt hoger ligt dan voor Levis wordt verklaard door de hoge trouw aan het merk; mannen kopen over het algemeen meerdere broeken van dit merk.

 

  • Kopers van G-star zijn bovengemiddeld tieners (33%), twintigers (32%) en dertigers (28%).
  • Wrangler kopers zijn relatief vaker zestigers (30%) en middelbaar opgeleiden (24%).
  • Cars (17%) wordt boven gemiddeld gekozen door veertigers (24%), twintigers (23%) en middelbaar opgeleiden mannen (21%).
  • Diesel (14%) staat op de vijfde plaats en is vooral populair bij tieners (24%).   

De top10-rij wordt gesloten door Replay (13%), Lee (11%), Tommy Hilfiger (8%), PME Jeans (Pall Mall) (7%) en het eigen merk van de modeketen WE Blue Ridge (7%).

Lees het uitgebreide onderzoek naar mannen en hun favoriete jeans in Textilia editie 10, die vrijdag 23 april op de mat ligt.