Onderzoek: mannen waarderen jeans van Levi’s het meest
Van alle mannen die in het afgelopen jaar een of meerdere jeans gekocht hebben, heeft 26% minimaal 1 broek van het merk Levis gekocht, 22% van het merk G-Star en 20% van het merk Wrangler. Dat het aandeel van G-Star in de totale jeansmarkt hoger ligt dan voor Levis wordt verklaard door de hoge trouw aan het merk; mannen kopen over het algemeen meerdere broeken van dit merk.
- Kopers van G-star zijn bovengemiddeld tieners (33%), twintigers (32%) en dertigers (28%).
- Wrangler kopers zijn relatief vaker zestigers (30%) en middelbaar opgeleiden (24%).
- Cars (17%) wordt boven gemiddeld gekozen door veertigers (24%), twintigers (23%) en middelbaar opgeleiden mannen (21%).
- Diesel (14%) staat op de vijfde plaats en is vooral populair bij tieners (24%).
De top10-rij wordt gesloten door Replay (13%), Lee (11%), Tommy Hilfiger (8%), PME Jeans (Pall Mall) (7%) en het eigen merk van de modeketen WE Blue Ridge (7%).
Lees het uitgebreide onderzoek naar mannen en hun favoriete jeans in Textilia editie 10, die vrijdag 23 april op de mat ligt.