
Ook Puma ziet winst kelderen
De winst is nu €5,6 miljoen tegen €90 miljoen in 2008. De omzet bleef nagenoeg gelijk met €737,7 miljoen. Dit is een daling van 0,5% ten opzichte van 2008. Een belangrijke reden voor de winstdaling is een reorganisatie waaraan €110 miljoen is besteed.
CEO van Puma, Jochen Zeitz, zegt in verschillende media dat Puma maatregelen neemt om de kostenstructuur aan te passen op de huidige marktomstandigheden. Met als doel een winstgevende groei in de toekomst. Om de recessie goed te doorstaan gaat Puma onrendabele winkels sluiten, geplande investeringen opschorten en contracten met bekende sporters aanpassen.
Puma is niet het enige sportmerk dat het eerste kwartaal afsluit met tegenvallende cijfers. Adidas maakte onlangs bekend dat de winst met 97% gedaald was tot €5 miljoen. Dit leidt bij Adidas tot nog scherpere bezuinigingsmaatregelen. Waaronder een besparing van €100 miljoen en het schrappen van 1000 banen in 2009.